Etusivu / Miten korona-aika vaikuttaa uneesi? Vastaa kyselyyn ja kerro kokemuksistasi

Auta meitä jutunteossa vastaamalla alla olevaan kyselyyn

Sydän-media kerää kokemuksia siitä, mitä tapahtuu unen laadulle, kun koronapandemia eristää ihmisiä toisistaan ja yksinäisyys lisääntyy.

Yksinäisyys nakertaa mieltä, kun koronapandemia eristää ihmisiä koteihinsa. Masentaa ja olo tuntuu yksinäiseltä.

Yksin eläminen ei välttämättä tarkoita yksinäisyyttä, koska moni viihtyy hyvin itsensä kanssa. Yksinäisyys on kuitenkin lisääntynyt koronarajoitusten myötä varsinkin suuremmissa kaupungeissa. Suomen punaisen ristin teettämästä tutkimuksesta selviää, että 33 prosenttia kokee yksinäisyyden lisääntyneen jonkin verran. Vastaajista 12 prosenttia kokee, että yksinäisyys on lisääntynyt selvästi. Mutta on myös heitä, joiden mielestä yksinäisyyden kokemus on vähentynyt.

Yksinäisyyden tunne vaikuttaa myös joidenkin uneen. Keräämme kokemuksia siitä, miten eristäytyminen on vaikuttanut ihmisten yksinäisyyden tunteeseen ja siitä, vaikuttaako yksinäisyys myös unen laatuun. Kerro kokemuksiasi, niin me teemme aiheesta jutun.

Vaikuttaako yksinäisyys uneesi?