Sisältöön Sivukartta Palaute Tulosta

Sydänliitto

Mikä on Tulppa-avokuntoutusohjelma?

Tulppa on ryhmämuotoinen avokuntoutusohjelma valtimotautipotilaille ja niille, joilla on hoitoa vaativia valtimotaudin vaaratekijöitä. Pääkohderyhmä ovat sepelvaltimotautipotilaat, mutta ohjelma sopii myös tyypin 2 diabeetikoille ja lievistä aivoverenkiertohäiriöistä kärsiville.

Ohjelmassa pyritään ensisijaisesti vähentämään valtimotaudin vaaratekijöitä elintapaohjauksella. Lisäksi pyritään lievittämään sairauden mukanaan tuomaa pelkoa ja ahdistusta sekä puuttumaan ajoissa masennukseen.

Tulppa-avokuntoutusohjelma on kehitetty osana Suomalaisen Sydänohjelmaa vuosina 2006-2011 Raha-automaattiyhdistyksen tuella.  Tällähetkellä ryhmiä toimii  Etelä-Karjalan, Hämeenmaan, Kymenlaakson, Pohjois-Karjalan, Savon ja Päijät-Hämeen sydänpiirien alueella. Ryhmiä on käynnistymässä myös Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla.

Tulppa-avokuntoutusta toteutetaan terveyskeskusten toimintana.

Päivitetty 9.11.2011

Jaa sivu: Bookmark and Share

Hakuohje

Sisällöstä voi hakea tietoa vapaalla sanahaulla (Hae sisällöstä) tai asiasanahaulla (Hae asiasanoilla).

Vapaa sanahaku käy läpi tekstisisällöt, otsikot ja kuvatekstit.

Asiasanahaku hakee sisällön metatiedoista vastaavuutta sisällön Tero- ja Mesh-metatietoihin.

Haku käyttää oletusarvona hakusanojen välissä TAI-operaattoria.

Haku ei tee eroa suurten tai pienten kirjainten välillä.

Hakusanan voi katkaista asteriskilla eli tähtimerkillä (*) sanan lopusta, mikä on hyödyllistä eri taivutusmuotojen etsimisessä.