Sisältöön Sivukartta Palaute Tulosta

Sydänliitto

Euroopan ensimmäinen sydänjärjestö

Suomen Sydänliitto on yhtenäinen ja ainoa sydänjärjestö Suomessa - yhtä tärkeä ja merkityksellinen kuin yksi sydän ihmiselle. Yhteiskunnassa aktiivisesti toimiva Sydänliitto edistää sydänterveyttä, lisää ihmisten voimavaroja ja hyvinvointia.

Tulevaisuudessa

• ihmisillä on oikeus elää terveyttä edistävässä ympäristössä
  • ihmiset toimivat aktiivisesti oman terveytensä hyväksi
  • ihmiset saavat tarvitsemansa hoidon oikea-aikaisesti ja tasa-arvoisesti
  • terveys, hyvä hoito ja sosiaalinen turvallisuus ovat arvovalintoja. Näissä tasa-arvo toteutuu riippumatta sukupuolesta, asuinpaikasta, sosiaalisesta asemasta ja etnisestä taustasta

Miten tavoitteeseen päästään?

Sydänliitto on noin 80 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 237 paikalliseen sydänyhdistykseen, 17 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Kardiomyopatiapotilaat - Karpatiat ry). Koko sydänyhteisön palveluksessa on noin 80 palkattua työntekijää.

Sydänliiton toimintaa ohjaavat arvot

• asiantuntemus
  • luotettavuus
  • rohkeus
  • ihmisen kunnioittaminen
  • tavoitteellisuus

Suomen Sydänliitto ry:n säännöt >>

Päivitetty 2013-05-02

1

Sepelvaltimotaudin ohella ohjelmalla vaikutetaan muihinkin ateroskleroosin aiheuttamiin valtimotauteihin eli ahtauttavaan aivovaltimotautiin ja perifeeriseen (alaraajojen) valtimotautiin sekä tyypin 2 diabetekseen. Kaikissa valtimosairauksissa on kyse muutoksista, joiden taustalla ovat pitkälti samat elintapoihin liittyvät riskitekijät.

2
3