Sisältöön Sivukartta Palaute Tulosta

Sydänliitto

Euroopan ensimmäinen sydänjärjestö

Suomen Sydänliitto on yhtenäinen ja ainoa sydänjärjestö Suomessa - yhtä tärkeä ja merkityksellinen kuin yksi sydän ihmiselle. Yhteiskunnassa aktiivisesti toimiva Sydänliitto edistää sydänterveyttä, lisää ihmisten voimavaroja ja hyvinvointia.

Tavoiteltu tulevaisuus:

• Sydänterveys ja sen edellytysten myönteinen kehitys vahvistuu.
  • Ihmiset elävät sydänterveyttä edistävässä ympäristössä ja toimivat aktiivisesti oman terveytensä parhaaksi.
  • Ihmiset saavat tarvitsemansa hoidon ja kuntoutuksen oikea-aikaisesti ja yhdenvertaisesti sukupuolesta, asuinpaikasta, sosiaalisesta asemasta tai etnisestä taustasta riippumatta.
  • Sydänliitto on vetovoimainen ja rakenteeltaan joustava edelläkävijä, kaikkien sydänyhteisö.

Miten tavoitteeseen päästään?

Sydänliitto on yli 70 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 234 paikalliseen sydänyhdistykseen, 17 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry). Koko sydänyhteisön palveluksessa on noin 80 palkattua työntekijää.

Sydänliiton toimintaa ohjaavat arvot

• asiantuntemus
  • luotettavuus
  • rohkeus
  • ihmisen kunnioittaminen
  • tavoitteellisuus

Suomen Sydänliitto ry:n säännöt >>

Päivitetty 2013-05-02

1

Sepelvaltimotaudin ohella ohjelmalla vaikutetaan muihinkin ateroskleroosin aiheuttamiin valtimotauteihin eli ahtauttavaan aivovaltimotautiin ja perifeeriseen (alaraajojen) valtimotautiin sekä tyypin 2 diabetekseen. Kaikissa valtimosairauksissa on kyse muutoksista, joiden taustalla ovat pitkälti samat elintapoihin liittyvät riskitekijät.

2
3