Sisältöön Sivukartta Palaute Tulosta

Sydänliitto

Kuntoutusta, tapaamisia ja koulutusta

Sydänliitto järjestää myös harvinaisempia sydänsairauksia sairastaville potilaille sopeutumisvalmennuskursseja, perhekursseja, potilas tapaamisia sekä koulutusta.

Hakulomake2012.doc (94.7 kt )

25-28.3.2014 Periytyvää rytmihäiriötä sairastavien sopeutumisvalmennuskurssi

Siikaniemen kurssikeskus, Hollola.

Kurssi on tarkoitettu pitkä QT-oireyhtymää tai perinnöllistä monimuotoista kammiotiheälyöntisyyttä sairastaville ja heidän perheilleen. Kurssin tavoitteena on lisätä potilaiden ja heidän läheistensä tietoisuutta sairaudesta ja sen hoidosta. Kurssilla käsitellään myös liikuntaan, seksuaalisuuteen ja sosiaaliturvaan liittyviä erityiskysymyksiä. Kurssi sisältää majoituksen ja täysihoidon, omavastuu 50 euroa/aikuinen, lapset veloituksetta. Majoittuminen tapahtuu kahden/kolmen hengen huoneissa. Hakemukset toimitettava 21.2.2014 mennessä Sydänliittoon.

19-22.5.2014 Sopeutumisvalmennuskurssi sydänsarkoidoosia sairastaville potilaille, Siikaniemen kurssikeskus, Hollola

Kuntoutuskurssi on tarkoitettu kaikille sydänsarkoidoosia sairastaville. Kurssin tavoitteena on lisätä potilaiden tietoisuutta sairaudesta ja sen hoitomuodoista. Kurssilla käsitellään keskeisiä asioita lääkehoidosta, elintavoista, sosiaaliturvasta sekä sairauden kanssa elämisestä. Kurssille voi osallistua yhden läheisen kanssa, omavastuu on 50 euroa henkilöltä sisältäen majoituksen ja täysihoidon. Hakemukset toimitettava 17.4.2014 mennessä Sydänliittoon.

17-20.9.2014 Sopeutumisvalmennuskurssi aortan sairauksia sairastaville potilaille, Kartanokylpylä Kaisankoti, Espoo

Kurssi on tarkoitettu aikuisille potilaille, joilla on aortan dissekoituma tai aneurysma. Kurssin tavoitteena on lisätä potilaiden tietoisuutta sairaudesta ja sen hoitomuodoista. Kurssilla käsitellään keskeisiä asioita lääkehoidosta, elintavoista, sosiaaliturvasta sekä sairauden kanssa elämisestä. Kurssilla annetaan tietoa myös aortan leikkausta odottaville potilaille. Kurssille voi osallistua läheisen kanssa. Omavastuu osuus on 50 euroa henkilöltä sisältäen majoituksen ja täysihoidon. Hakemukset toimitettava 15.8.2014 mennessä Sydänliittoon.

Kaikkiin hakemuksiin on liitettävä sairauskertomus, joka sisältää yhteenvedon sairauksista, esim. viimeisin epikriisi.

Hakemukset harvinaisten sydänsairauksien kursseille toimitetaan postitse osoitteeseen:
Suomen Sydänliitto ry, Sami Kaivos, Oltermannintie 8, 00621 Helsinki
Tiedustelut ja hakulomakkeiden tilaus: Sami Kaivos, puh. (09) 7527 5228, sami.kaivos@sydanliitto.fi.

Lisätietoa tapaamisista ja kursseista:
Sami Kaivos, asiantuntijasairaanhoitaja, sami.kaivos@sydanliitto.fi tai 0505011464

Kuntoutuskursseja sekä potilastapaamisia voi tiedustella myös sydänliiton valtakunnallisista potilasyhdistyksistä Sydänlapset ja -aikuiset ry , Kardiomyopatiapotilaat-Karpatiat ry sekä Sydän- ja Keuhkosiirrokkaat ry

Päivitetty 9.12.2013

Jaa sivu: Bookmark and Share

Hakuohje

Sisällöstä voi hakea tietoa vapaalla sanahaulla (Hae sisällöstä) tai asiasanahaulla (Hae asiasanoilla).

Vapaa sanahaku käy läpi tekstisisällöt, otsikot ja kuvatekstit.

Asiasanahaku hakee sisällön metatiedoista vastaavuutta sisällön Tero- ja Mesh-metatietoihin.

Haku käyttää oletusarvona hakusanojen välissä TAI-operaattoria.

Haku ei tee eroa suurten tai pienten kirjainten välillä.

Hakusanan voi katkaista asteriskilla eli tähtimerkillä (*) sanan lopusta, mikä on hyödyllistä eri taivutusmuotojen etsimisessä.